میکروفن دوربین مداربسته چیست ؟

دوربین های مداربسته جدید در بسیاری از موارد دارای میکروفن داخلی نیستند و فقط در بعضی از دوربین های برند داهوا چنین قابلیتی وجود دارد .

معمولا برای ضبط صدای محیط نیاز هست که یک میکروفن مناسب در محل مود نظر نصب شود که با توجه به بزرگی محیط میتوان از انواع مختلف میکروفن مخصوص دوربین مداربسته استفاده کرد .

میکروفن های مخصوص دوربین مداربسته انواع مختلفی دارند ولی تقریبا کار کرد همه آنها یکی است، در واقعا همه میکروفن ها یک مدارتقویت کننده صدا دارند که صدای دریافتی از فیلتر صدا را تقویت کرده و به خروجی میدهد .

 

 

انواع میکروفن دوربین مداربسته

میکروفن HIK24

 

میکروفن باکس یا جعبه ای : این مدل به دلیل نصب آسان و کیفیت صدای خوب و شفاف کاربرد زیادی دارد و معمولا 80 درصد میکورفن های مورد استفاده نصابان دوربین مداربسته از این مدل میکروفن است

میکروفن سوزنی یا مخفی : این نوع میکروفن از لحاظ ظاهری بسیار کوچک بوده و مناسب افرادی است که دیده نشدن میکروفن توسط افراد غریبه برایشان مهم است زیرا به راحتی میتوان هر جای آن را مخفی کرد 

از معایب این میکروفن صدای ظعیف و بی کیفیت آن است.

میکروفن

 

 

میکروفن گلفی : قاب این میکروفن شباهت زیادی به توپ گلف دارد بدین جهت به آن میکروفن گلفی میگویند از مزایای این میکروفن میتوان به نصب آسان و قیمت مناسب آن اشاره کرده

آیا ضبط صدای محیط برایتان مهم است ؟

دقت کنید ! لطفا 

در هنگام شروع پروژه دوربین مداربسته به اهمیت داشتن صدا در محیط توجه کنید . اگر برای شما داشتن صدای بخش های مختلف محیط مورد نظرتان مهم است حتما از دوربین های استفاده کنید که میکروفن داخلی دارند و نیاز به کابل کشی مجزا برای میکرون ندارند با این کار هم در هزینه صرفه جویی کرده اید و هم صدای شفاف تری را دریافت خواهید کرد .

تنها برندی که درحال حاظر دارای چنین امکانی هست برند داهوا میباشد . 

نصب میکروفن چه کمکی با شما میکند ؟

اتصال میکروفون به دوربین DVR به شما سطح نظارت بیشتری می دهد. نه تنها می توانید آنچه را که در جریان است ببینید، بلکه می توانید صدای آنچه را که در حال وقوع است را نیز بشنوید ، در موارد زیادی داشتن صدا میتواند کارساز باشد .

کابل میکروفن دوربین مداربسته

کابل rg59



معمولا جهت راحتی کار برای نصب میکروفن به دستگاه دی وی آر از همان کابل ترکیبی rg59 مخصوص دوربین مداربسته استفاده می شود. کابل کواکسیال rg59 به دلیل داشتن رشته های به هم تابیده و همچنین شیلد آلمینیوم از ایجاد نویز در مسیر جلوگیری میکند، بهترین کابل انتقال صدای میکروفن کابل کواکسیال مخصوص انتقال صدا می باشد که در متراژ های مختلف در بازار موجود میباشند.

نویز در میکروفن دوربین مداربسته

نویز در میکروفن دوربین
  • ایجاد نویز در میکروفن های مداربسته بسیار شایع است که علت های مختلفی دارد ، از جمله عوامل ایجاد نویز در میکروفن های می توان به موارد زیر اشاره کرد 
استفاده از میکروفن نامناسب و بی کیفیت : حدالمقدور سعی شود از یک میکروفن مرغوب استفاده شود 
کابل کشی : کابل کشی صحیح باید رعایت شود از کابل های مناسب استفاده گردد ، سعی شود متراژ کابل کوتاه باشد کابل کشی بالای 30 متر برای میکروفن مناسب نیست ،
محل نصب میکروفن : از قرار دادن میکروفن در نزدیکی منابع صوتی دیگر مانند تلوزیون ضبط صوت و غیره اجتناب شود از میکروفنی استفاده شود که دارای پتانسیومتر تغییر میزان صدا باش

میکروفن دوربین مداربسته تحت شبکه

میکروفن تحت شبکه



بعضی از دوربین های مداربسته تحت شبکه (ip) دارای قابلیت میکروفن هستند و بعصی از مدل ها خودشان دارای میکروفن داخلی هستند .

نصب میکروفن به دوربین تحت شبکه کار آسانی است فقط کافیست خروجی صدای یک میکروفن را به قسمت ورودی صدای دوربین وصل کنید اکثر دوربین های تحت شبکه که قابلیت نصب میکروفن دارند برق میکروفن را نیز تامین میکنند و نیاز به استفاده از آداپتور مجزا ندارند.

روش نصب میکروفن دوربین مداربسته

نصب میکروفن مانند نصب دوربین مداربسته است و فرق خاصی ندارد ، 

همه میکروفن ها مانند دوربین دارای یک فیش برق و یک خروجی میباشد .

کافیست برق 12 ولت ورودی میکروفن را نصب کرده و قسمت خروجی صدای میکروفن را با فیش و کابل مناسب به ورودی صدای دستگاه دی <ی آر متصل نمایید و در قسمت تنظیمات دستگاه دی وی آر بخش نوع تصویر تیک صدا را در کانال مورد نظر فعال نمایید.

فعال سازی صدا در دستگاه های مختلف متفاوت است و به این مورد باید دقت نمود 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید